Privacy Plicy / プライバシーポリシー

個人情報保護方針

  • 制定日 2003年8月25日
  • 最終改訂日 2019年2月6日
  • 株式会社セブンシーズ
  • 代表取締役 長澤 誠

当社は、企業向け語学コミュニケーション研修を中心とした業務において当社が取り扱う全ての個人情報の保護について、社会的使命を十分に認識し、本人の権利の保護、個人情報に関する法規制等を遵守します。また、以下に示す方針を具現化するための個人情報保護マネジメントシステムを構築し、最新のIT技術の動向、社会的要請の変化、経営環境の変動等を常に認識しながら、その継続的改善に、全社を挙げて取り組むことをここに宣言します。

  • 個人情報は企業向け語学コミュニケーション研修を中心とした業務において当社の正当な事業遂行上並びに従業員の雇用、人事管理上必要な範囲に限定して、取得・利用及び提供をし、特定された利用目的の達成に必要な範囲を超えた個人情報の取扱いは行いません。また、利用目的の範囲を超えた個人情報の取扱いを行わないための措置を講じます。
  • 個人情報保護に関する法令、国が定める指針及びその他の規範を遵守致します。
  • 個人情報の漏えい、滅失、き損などのリスクに対しては、合理的な安全対策を講じて防止すべく事業の実情に合致した経営資源を注入し個人情報セキュリティ体制を継続的に向上させます。また、万一の際には速やかに是正措置を講じます。
  • 個人情報取扱いに関する苦情及び相談に対しては、迅速かつ誠実に、適切な対応をさせていただきます。
  • 個人情報保護マネジメントシステムは、当社を取り巻く環境の変化を踏まえ、適時・適切に見直してその改善を継続的に推進します。
  • 個人情報保護方針に関するお問い合わせ
    • 〒162-0054 東京都新宿区河田町3-51 東急ビューレジデンス市ヶ谷河田町4002
    • 株式会社セブンシーズ クライアントサービス担当
    • メールアドレス:info@7seas.co.jp
    • TEL:03‐5312‐7061 (受付時間 10:00~19:00※)
    • ※土・日曜日、祝日、年末年始、ゴールデンウィーク期間は翌営業日以降の対応とさせていただきます。

本方針は、全ての従業者に配付して周知させるとともに、当社のホームページ、パンフレットなどに掲載することにより、いつでもどなたにも入手可能な措置を取るものとします。

以上

■個人情報の取扱いについて

1.事業者の名称

株式会社セブンシーズ

2.管理者(若しくはその代理人)の職名、所属及び連絡先
  • 管理者:個人情報保護管理責任者 Administration Director
  • 所属部署:株式会社セブンシーズ 総務部
  • 連絡先:電話03(5312)7061
3.個人情報の利用目的
分類利用目的
(1)ご本人より書面等(ホームページや電子メール等によるものを含む。以下「書面」という)に記載された個人情報を直接取得する場合の利用目的:開示対象個人情報
お客様情報研修、研修コンサルティング、語学研修トレーナー育成トレーニング、国際派俳優トレーニング、各種コンテンツ・プログラム開発及び作成、オリジナル英語力評価試験、フォーラムのご案内等の業務提供のため
株主情報情報公開、配布物の送付、連絡のため
取引先情報商談及び業務上の諸連絡、受発注業務、請求支払業務のため
従業者情報従業者の人事労務管理、業務管理、健康管理、セキュリティ管理のため
採用応募者に関する個人情報採用応募者への連絡と当社の採用業務管理のため
(2)ご本人からの直接書面以外で取得する場合の利用目的
お客様情報研修、研修コンサルティング、語学研修トレーナー育成トレーニング、国際派俳優トレーニング、各種コンテンツ・プログラム開発及び作成、オリジナル英語力評価試験、フォーラムのご案内等の受託等での業務提供のため
4.個人情報の第三者提供

当社は、次に掲げる場合を除き、お客様の個人情報を第三者に提供することはございません。

  • ご本人様の同意がある場合
  • 法令に基づく場合
  • 人の生命、身体又は財産の保護のために必要がある場合であって、ご本人様の同意を得ることが困難な場合
  • 公衆衛生の向上又は児童の健全な育成の推進のために特に必要がある場合であって、ご本人様の同意を得ることが困難な場合
  • 国の機関もしくは地方公共団体又はその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、ご本人様の同意を得ることによって当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがある場合
  • 業務を円滑に遂行するため、利用目的の達成に必要な範囲内で個人情報の取扱いの全部又は一部を委託する場合
5.個人情報取扱いの委託

当社は事業運営上、お客様により良いサービスを提供するために業務の一部を外部に委託しています。業務委託先に対しては、個人情報を預けることがあります。この場合、個人情報を適切に取り扱っていると認められる委託先を選定し、契約等において個人情報の適正管理・機密保持などによりお客様の個人情報の漏洩防止に必要な事項を取決め、適切な管理を実施させます。

6.個人情報の開示等の請求

お客様は、当社に対してご自身の個人情報の開示等(利用目的の通知、開示、内容の訂正・追加・削除、利用の停止または消去、第三者への提供の停止)に関して、当社問合わせ窓口に申し出ることができます。その際、当社はお客様ご本人を確認させていただいたうえで、合理的な期間内に対応いたします。開示等の申し出の詳細につきましては、下記「お問合せ窓口」まで申し出てください。

7.個人情報を提供されることの任意性について

お客様が当社に個人情報を提供されるかどうかは、お客様の任意によるものです。ただし、必要な項目をいただけない場合、各サービス等が適切な状態で提供できない場合があります。

8.認定個人情報保護団体について

認定個人情報保護団体とは、個人情報保護法第37条に基づき主務大臣の認定を受けた団体で、対象個人情報の取扱いに関する苦情処理、対象事業者への情報提供等を通じ個人情報の適正な取扱いの確保を目的とする団体です。

当社が加入する認定個人情報保護団体は、ありません。

【お問合せ窓口】

個人情報保護方針に関するお問合せにつきましては、下記窓口で受付けております。

  • 〒162-0054 東京都新宿区河田町3-51 東急ビューレジデンス市ヶ谷河田町4002
  • 株式会社セブンシーズ クライアントサービス担当
  • メールアドレス:info@7seas.co.jp
  • TEL:03‐5312‐7061 (受付時間 10:00~19:00※)
  • ※土・日曜日、祝日、年末年始、ゴールデンウィーク期間は翌営業日以降の対応とさせていただきます。

Personal Information Privacy Policy

  • Date of Enactment 2003/8/25
  • Latest Revision 2019/2/6
  • Seven Seas Corporation, Ltd.
  • President Makoto Nagasawa

Our company, regarding our handling of all private information we deal with as a provider of language and communication training to businesses, while recognizing our social responsibility, pledges to abide by all laws and regulations covering private information and the protection of individual’s rights. Moreover, we declare that in implementing the policies listed below we will, beyond constructing a private information management system, recognizing and utilizing the most up to date technology, changes in social demands and in the business environment, leverage our entire company to continually renew our systems and policies to handle personal information with the highest care.

  • Personal Information will, in our role as a provider of language and communication training to businesses, in the proper conduct of our business, be limited to those aspects necessary in the employment and management by our HCD department of employees, and when being acquired, used or distributed, always be subject to provisions to prevent the use of said information exceeding its remit.
  • We will always strictly observe all regulations, national laws and rules in the handling of Personal Information.
  • To prevent the risk of leaks, damage to reputation or material losses, we will create a rational scheme that, in accordance with realistic business situations and capital assets, continually seeks to improve our Personal Information privacy framework. In the case of unforeseen eventualities, we shall instigate corrective measures to resolve such situations.
  • In response to any complains or concerns in the handling of Personal Information, we will, as fast as possible and in good faith, take appropriate action.
  • Our Personal Information Management System will, in response to any changes in the business environment, be modified swiftly and appropriately in an effort to continually improve our services.
  • For any enquiries regarding our Personal Information Privacy Policy, please contact us using the details below.
    • 〒162-0054 Tokyo-to, Shinjuku-ku, Kawada-cho, 3-51 Tokyu View Residence Ichigaya Kawada-cho 4002
    • Seven Seas Co., Ltd. Client Service Manager
    • Email Address info@7seas.co.jp
    • Tel 03 – 5312 – 7061
    • Any contact Saturdays, Sundays, National Holidays, New Years period, Golden Week will be responded on the next business day.

This policy, beyond being distributed and made known to all relevant persons, will be made freely available on our company’s website and all literature, and to all persons at any time who may wish to receive it.

Personal Information Handling Policy

1. Employers Name

Seven Seas Co., Ltd.

2. Personal Information Manager (or their Representative) position and contact details
  • Manager: Personal Information Protection Management and Accountability Administration Director
  • Company and Department: Seven Seas Co., Ltd. Administration Dept.
  • Contact Details: Tel: 03(5312)7061
3. Purposes of Use of Personal Information
TypePurpose of Use
(1) Purpose of the use of Personal Information obtained directly from the person in written form (“written form” is defined hereafter as personal web-pages and email and other electronic forms of communication, as well as traditional forms): Disclosed Personal Information
Customer InformationTraining, training consultation, internal trainer’straining, international actor’si training, all types of program development and creation, production of original English level testing materials, forum invitation
Shareholder InformationPublic information disclosure, delivery of distributed materials, communication
Client InformationCommunication related to meetings or business operations, receiving and placing of orders, billing
Staff InformationStaff human capital management, business management and oversight, health management, security management
Potential EmployeesFor communicating with applicants and for management of the recruiting process
(2)Purpose of the use of Personal information obtained other than written form
Customer InformationTraining, training consultation, internal trainers’ training, international actors’ training, all types of program development and creation, production of original English level testing materials, forum invitation
4. Provision of Personal Information to 3rd Parties

Seven Seas will never supply a customer’s Personal Information to any 3rd party except in the following cases:

  • Explicit agreement has been obtained from the customer.
  • As required by law.
  • To prevent damage to any person’s life, person or property, Even if it is not possible to obtain direct agreement from the customer.
  • For the protection of the public health, or the promotion of healthy children, even ifit is not possible to obtain direct agreement from the customer.
  • To cooperate with Government agencies or regional institutions or their agents in connection with the proper execution of their duties in regards to the law, even not getting agreement from the customer would obstruct these activities
  • In order for the smooth operation of business, it may be necessary within the scope of the requirements of use, to set aside all or part of this policy on the handling of Personal Information.
5. Entrustment of the Handling of Personal Information

Seven Seas, beyond the execution of our duties, wishes to provide the best possible service to our customers, and for this reason may entrust part of our operations to an external organization, which on occasion may be supplied with Personal Information. In this case, we will only select those external partners who have been confirmed to correctly handle Personal Information, and through stipulated contractual obligations will manage and maintain the secrecy of Personal Information in order to prevent any and all leaks.

6. Requests Regarding the Disclosure of Personal Information

Customers can, regarding their own Personal Information disclosures (notification of the purposes of use, corrections, addition of deletion of contents, cessation of use or removal of records, cessation of provision of Personal Information to 3rd parties), contact and communication with our company. In this case, after we have confirmed your identity as the owner of the Personal Information, we will respond to your queries in a reasonably period of time. For further information, please contact our company through the address listed below.

7. Regarding the Provision of Personal Information

Whether to provide Personal Information to Seven Seas is a voluntary act by the customer. However if the necessary Personal Information is not provided, then there is the possibility that we will be unable to fully provide any and all services.

8. Regarding the Conformity Assessment Body

The Conformity Assessment Body is, receiving accreditation from the State Minister with the 37 provisions for the protection of Personal Information as its basis, an organization that managers complaints regarding the handling of Personal Information, and provides information on the correct handling of Personal Information to enterprise. services.

Our company is unaffiliated with the Conformity Assessment Body.

Enquiries

For any enquiries regarding our Personal Information Privacy Policy, please contact us using the details below.

  • 〒162-0054 Tokyo-to, Shinjuku-ku, Kawada-cho, 3-51 Tokyu View Residence Ichigaya Kawada-cho 4002
  • Seven Seas Co., Ltd. Client Service Manager
  • Email Address info@7seas.co.jp
  • Tel 03 – 5312 – 7061

Any contact Saturdays, Sundays, National Holidays, New Years period, Golden Week will be responded on the next business day.