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6 Global Skills

6 Global Skills

Based on the concept outlined in the book 『語学力ゼロから「世界で成功する!」人になる~グローバル・コミュニケーター入門~』 on the mindset needed for global communication, there are 6 key skills that can help people achieve success in the global business environment. These 6 global skills provide the base for our trainings before we craft programs to match our clients’ needs.
セブンシーズの創業者、揚石洋子著『語学力ゼロから「世界で成功する!」人になる~グローバル・コミュニケーター入門~』に基づいて、グローバルコミュニケーションのマインドセットを提供しています。グローバルなビジネス環境で成果を出す為にとくに必要な6つのスキルを紹介。これらのスキルは、セブンシーズが提供する全てのセッションの土台となります。
1.

Self-confidence

なんとかなるという自信
Belief in yourself is fundamental to better performance in your job and life. We will partner with you to build the confidence in your ability to contribute on the global stage.
自信を持つことは、ビジネス・プライベート問わず、良いパフォーマンスをする為の基本です。”なんとかなる!”という自信を持って振る舞える方法を教示します。
2.

Non-verbal Communication

言葉に頼らないコミュニケーション力
The non-verbal cues that we give off are not always conscious decisions. Being able to recognise the impact of this part of communication and using it to your advantage can give you the edge in your business communication.
非言語コミュニケーションには、ジェスチャーだけでなくちょっとしたしぐさ表情など、無意識の動作も含まれます。これらの要素が対人コミュニケーションにおいて与える影響を正しく理解し、強みへと変えられることは、ビジネスにおけるコミュニケーションを円滑にします。
3.

Open Communication

相手を受け入れるオープンな心
Respect for Diversity and being open is essential. Appreciating the differences and the similarities across cultures and then being able to leverage the strengths offered by them can lead to a sustainable competitive advantage.
多様性を尊重し、オープンであろうとすることは、グローバルビジネスにおいて基本的なスキルです。異文化間の相違点を活かすことこそ、持続可能かつ競争力の高い強みとなります。
4.

Superior listening

ずば抜けた傾聴力
Listening is not just hearing the words but combining it with context and NVC to understand the ‘whole’ meaning. Being present, showing interest and asking questions to eliminate misunderstanding all help move communication forward as a ‘superior listener’.
単に言葉を正しく聴き取るだけでなく、文脈や行間も含めて全体の意味を正しく理解することが、我々の考える傾聴力です。認識の齟齬が生まれないように、興味を持って質問をすることが重要です。
5.

Assertive Rights & Communication

自己を表現しようとする強い意思
For both life and business, assertiveness allows us to express our will and desires while at the same time respecting the needs of others and the different situations that we encounter. Understanding your communication style, and that of others, can facilitate smoother communication.
アサーティブであるということは、自身の意思や希望を表現するだけでなく、周囲の人々の考えや、それを取り巻く様々な状況に配慮することも含まれます。自身のコミュニケーションの型を知ると共に、他の人のスタイルも学ぶことで、よりスムーズで良好な関係が可能になります。
6.

Self-awareness

相手の気持ちに敏感であること
Transitioning from an inward focus of how I feel and what I want, to understanding how your actions and words impact those around you. Emotional Intelligence is a necessary skill of negotiating the global landscape, working towards common goals and bringing your team with you.
グローバルで活躍できる人は、強い自己を持つと共に、あなたの行動によって周りに与える影響に敏感です。相手の感情にも配慮できる人こそが、グローバルな視座を持ちながらチームを導き、高い目標を達成できると信じています。

Private

Private

  • Needs analysis with each employee to design a course that is crafted to their exact needs and can grow with them to remain challenging and engaging throughout.

  • Thanks to our NDA and Privacy mark, trainees can feel comfortable discussing their real business communication challenges utilizing documents and situations that arise in their job roles. This enables us to get to the heart of their development needs and ensures maximum efficiency from your investment in training.

  • An ‘in-depth’ CARE Assessment can be arranged at the beginning/end of the course to measure improvement in a more independent fashion.

  • 30分のNeeds Analysis面接による正確なニーズに合わせたプログラム構成と、受講後も常に成長し続けることを目的とした、完全1対1のプライベートコースです。

  • NDAとプライバシーマークを取得していることで、職務上の文書や状況、ビジネスで実際に起こっている課題をテーマにすることで、トレーニングの効率を最大化することができます。

  • コースの初めと終わりに、CARE Assessment(30分のアセスメント面接)を実施することで、客観的な視点でより深く成長を測定することができます。

Group

Group

  • Focusing on shared business communication needs (e.g. Assertiveness in Meetings)

  • As with our private courses, the NDA and P-Mark enable groups to bring in and discuss real business situations and challenges

  • Useful to improve synergy across functions by allowing sharing of information, provide a deeper understanding of each other’s’ needs and targets, and create stronger, mutually beneficial relationships that help meet company goals.

  • ビジネスにおける共通のニーズに焦点を当てます(例:会議で自分から発信する)。

  • プライベートコースと同様に、NDAとプライバシーマークを取得していることで、実際のビジネス状況や課題をテーマにすることができます。

  • グループ内で各自の課題や目標を共有することで、同じ部署内のメンバー・異なる部署間の相互理解、連携を強化することにもつながります。

Workshop

Workshop

  • We target 3 areas - Mindset, Culture, Confidence – in order to deliver the best results from each workshop in terms of performance and business impact

  • Active Learning is a key part of CARE™ at 7 Seas. Our activities are output focused, skill-oriented and work transferrable

  • We provide actionable feedback so trainees understand what they are good at and the areas they need to focus on further.

  • ビジネスインパクトを最大化するために、語学力以外の要素として、「マインドを変える」「異なる文化へ配慮する」「自信を持つ」の3つを、全てのワークショップの共通のテーマとしています。

  • CARE は「自ら学ぶこと」を重視し、受講生自らがアウトプットし、仕事に転用可能なスキルを身につける場として設計しています。

  • ネイティブコンサルタントからのフィードバックは、自らの強みや今後の課題に気づくことができます。

Open Consultation

Open Consultation

  • Our consultation service accelerates the achievements of your employees by giving them the freedom to choose when to have their sessions, the flexibility on what content to bring to the sessions and the readiness to transfer their new skills as soon as they leave the training room.

  • It provides the most flexible training option with employees being able to use as few, or as many, sessions as their business demands.

  • These are fully supported by our Help Desk option which manages the program and provides a direct access point for your employees, significantly reducing your time spent on the day-to-day requests and administration.

  • Private, Group, Workshopのようないわゆる「トレーニングセッション」ではなく、ビジネスパーソンが職場で実際に直面する課題に対して、ネイティブコンサルタントが直接グローバルビジネスのソリューションを提供します。

  • 全社で日常的に英語のコミュニケーションが求められる企業様におすすめの業務サポートサービスです。

  • 管掌部門と連携することで、セブンシーズのヘルプデスクが希望者の細かいビジネスニーズや実際のコンサルティングの日程調整など、煩雑な事務手続き代行が可能です。詳しくは、弊社営業担当までお気軽にお尋ねください。

語学力ゼロから「世界で成功する!」人になるグローバル・コミュニケーター入門

揚石洋子 (著)

語学力ゼロから
「世界で成功する!」人になる
グローバル・コミュニケーター入門

誰もが、グローバルに活躍しなければいけない時代がきた!
けどご安心を。語学力ゼロからでも、大丈夫!
本書の「7日間研修」で、世界に通用するコミュニケーション力を身につけよう!!

発売日:2010/1/19 四六並製/ 192 頁/本体:1200 円+税/
ISBN: 978-4-88337-691-9
出版社:ソシム

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